Ecster tipsar om blipp

Ecster tipsar om blipp – tryggare bilaffärer på garageuppfarten

Vår partner Ecster, dotterbolag till Handelsbanken, gick nyligen ut och tipsade sina kunder om oss på blipp. Kul tycker vi! Här kommer en sammanfattning om varför du ska använda blipp när du köper eller säljer din bil privat.

Det är många som får magknip när det kommer till att köpa eller sälja bilen privat — inte så konstigt då det är stora värden som byter ägare mellan personer som kanske aldrig träffats. blipp är det nya sättet att göra trygga bilaffärer på, vi tar hand om allt det jobbiga och ser till att allt går rätt till.

Här listar vi 5 anledningar till varför du ska använda blipp i din nästa bilaffär.

1. Digital kontroll av bilen

Vi kontrollerar att bilen har rätt mätarställning, är besiktigad och att det inte finns några lån kopplat till bilen.

2. Identifiering via BankID

Du vet vem du har att göra med då både köparen och säljaren identifierar sig via BankID innan affären genomförs.

3. Riktigt billån via Ecster

Med blipp får du ett riktigt billån via Ecster som du annars bara får via bilhandlaren — med bilen som säkerhet och med bättre villkor än ett blancolån. Innan affären har köparen ansökt och beviljats lånelöfte för billån via Ecster.

4. Personlig hjälp med blipp

Vi är med under visningen av bilen via ett videosamtal och tipsar om vad som kan vara bra att titta efter för just den bilmodellen.

5. Genomförande av affären

Om ni bestämmer er för att genomföra affären tar vi hand om avtal, ägarbyte, betalning till säljaren, tecknande av försäkring och garanti. Allt som behövs är BankID.

Läs hela intervjun på ”Ecster tipsar” med Jonny Lindén, vd och en av grundarna till blipp.

Vill du veta mer om hur blipp fungerar? Skapa ett kostnadsfritt konto eller ta en titt i vår FAQ. Vill du kontakta oss så hör av dig till hej@blipp.se